کد مطلب:277058 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:118

سخن آخر
خواننده ی گرامی! در پایان كتاب لازم است به این چند نكته توجه فرمائید:

الف: هر چند كتاب حاضر بر اساس روایات اسلامی به نقل از شیعه و سنی درباره ی «زمینه سازان انقلاب جهانی مهدی علیه السلام» نگارش یافته و در حقیقت مجموعه ای از روایات و نظریات دانشمندان اسلامی است كه ما آنها را گردآوری نموده و در اختیار



[ صفحه 554]



همگان قرار داده ایم، اما در عین حال: هرگز ادعا نمی كنیم كه همه ی آنچه را كه در این كتاب آورده ایم صد در صد همان است كه ما گفته و نوشته ایم و این است و جز این نیست. چه آنكه ممكن است كسان دیگری از همین روایات و همین نظریات دانشمندان چیز دیگری استفاده كنند و مطالب دیگری را استنباط نمایند.ب: مطابق روایات بی شماری كه در متون منابع اصیل اسلامی مندرج است، كسانی كه از سرزمین شرق، و یا از «خراسان» اندكی پیش از ظهور حضرت ولی عصر-عجل الله تعالی فرجه- قیام می كنند چه آنها را ایرانی بدانیم و چه از مردم خراسان، خواه و ناخواه برابر اخباره وارده ی از معصومین علیهم السلام زمینه ساز حكومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام می باشند، و قیام و انقلابشان تا انقلاب امام قائم علیه السلام و برپائی حكومت جهانی اسلام همچنان ادامه خواهد داشت.

ج: كلیه ی روایاتی كه از طرق شیعه و سنی درباره ی برخی از علائم نزدیك به ظهور رسیده است به روشنی گواه می دهند كه نخستین مرحله ی قیام مردم مشرق، برای زمینه سازی حكومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام به رهبری ابرمردی از دودمان اهل بیت علیهم السلام كه شخصیت فوق العاده و چهره ی محبوبی در بین ایرانیان است انجام می شود، حال این رادمرد بزرگ انقلابی «حسنی» باشد یا «حسینی» در «سید» بودن وی از نظر اخبار معصومین علیهم السلام شك و تردید نیست.د: با در نظر گرفتن مجموع احادیثی كه در این كتاب آورده ایم و كلیه ی قرائن موجود از اوضاع آشفته ی جهان امروز كه طبق روش طبیعی وجود یك رهبر الهی و مصلح حقیقی را ایجاب می كند، و هیچ انقلابی در جهان بدون زمینه مناسب امكان پذیر نیست چه آنكه: «أبی الله أن یجری الأمور الا بأسبابها»، بدون تردید، انقلاب اسلامی ایران - آن هم به رهبری مردی بزرگ از دودمان اهل بیت علیهم السلام از شرق، كه سیدی هاشمی و حسینی و از نسل فاطمه و علی علیهماالسلام و از سلاله ی پاك رسول خدا صلی الله علیه و آله و نامش نام پیغمبری است، و در برخی از روایات نیز به قیام چنین انسان آزاده ای از ایران اسلامی تصریح شده - زمینه ساز حكومت جهانی اسلام در آینده ی تاریخ است.

ه: گرچه مطابق اخبار وارده، قیام دینی ملت مسلمان ایران به رهبری بزرگ مردی از دودمان رسول خدا صلی الله علیه و آله (بعنوان سیدحسینی) یكی از اساسی ترین نشانه های ظهور



[ صفحه 555]



مبارك ولی عصر - عجل الله تعالی فرجه - و از علائم قریبه ی به ظهور است اما بهرحال، ظهور مبارك آن حضرت كی، و چه وقت، و در چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، و از زمان قیام ایرانیان تا وقت ظهور حضرت مهدی علیه السلام چه اندازه طول خواهد كشید و چه حوادثی به وجود خواهد آمد همه ی اینها منوط به حكمت و مصلحت خداوند است.

خداوندا! اینك كه بسیاری از نشانه های ظهور ولیت آشكار گردیده و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران نور امیدی در دلهای محرومان و مستضعفان جهان روشن شده و چشمهای توده های مردم محروم از سراسر جهان از هر سو، به ایران اسلامی متوجه گشته، دیدگان رمیده و هجران كشیده ی ما را كه با دلی خونبار از طول انتظار به راه آن كعبه ی مقصود یعنی: (مهدی فاطمه علیهماالسلام) دوخته شده، به جمال دلارای حضرتش روشن و منور بفرما.

خداوندا! با لطف و عنایت خاص خودت چشم ما را بینا، و گوش ما را شنوا، و اندیشه ی ما را صائب و كارساز فرما تا بر هوسهای سركش نفس أماره پیروز گردیم، و اگر در اشتباهیم در پرتو چراغ روشنی بخش عقل و اندیشه به فرا راه سعادت هدایت یابیم.

خداوندا! آتشهائی كه دشمنان انسانیت خصوصا و دشمنان اسلام عموما در سراسر جهان و كشورهای اسلامی برافروخته اند، در پرتو مجاهدتهای بی امان امت اسلامی كه در همه جا بفرمان تو عاشقانه می رزمند، و حماسه ها می آفرینند تا به كعبه ی مقصود برسند، با ظهور ولیت نور آل محمد صلی الله علیه و آله آن انتقام گیرنده ای كه بفرمان تو از دشمنان آل محمد صلی الله علیه و آله انتقام خواهد گرفت، خاموش بگردان.

أللهم انا نشكو الیك فقد نبینا و غیبة ولینا و كثرة عدونا

و قلة عددنا و شدة الفتن بنا و تظاهر الزمان علینا.

أللهم برحمتك فرج عنا علی ذلك بفتح منك تعجله

و نصر تعزه و سلطان حق تظهره.